حضور مردم در تصمیم‌گیری‌های کشور تسهیل شود/ اصفهان نیازمند یک موزه جهانی است

معاون راهبردی رئیس‌جمهوری در نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی و مدیران اجرایی استان اصفهان که در محل تالار نقش‌جهان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد بر نقش مردم در تصمیم‌گیری‌های کشور و همچنین لزوم مشارکت دادن مردم در امور کشور تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمدجواد ظریف امروز ۲۸ مهرماه، در نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی و مدیران اجرایی استان اصفهان گفت: بسیار خرسندم که در این نشست فرصت‌ها و تهدیدهای توسعه پایدار استان پهناور اصفهان را با حضور مدیران استان و فعالان بخش خصوصی دریافت کردم.

معاون راهبردی رئیس‌جمهوری ادامه داد: بی‌تردید باید بپذیریم مردم بهترین تصمیم‌گیر برای امور کشور هستند، لذا ما موظفیم صدای همه مردم را بشنویم، زیرا مردم بهترین کنشگران هستند و باید به سمت جلب اعتماد مردم به‌ویژه ۵۰ درصدی که در انتخابات مشارکت نداشتند حرکت کنیم.

او افزود: در دولت چهاردهم به‌ویژه در معاونت راهبردی ریاست جمهوری، اتاق فکر استانی بر دو محور تمرکززدایی از مرکز و حضور ذینفعان شکل‌گرفته و بر این اساس چهار گروه اعم از مدیران دولتی، نخبگان دانشگاهی، بخش دولتی و عمومی مردم به عموم جامعه مدنی حضور دارند.

محمدجواد ظریف تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به توسعه دست‌یابیم باید بدانیم محور توسعه هر جامعه، انسان است، لذا راه رسیدن به توسعه جامعه، دولت بزرگ نیست بلکه جامعه قوی است، پس بدانیم و بیاموزیم مبانی تفکر وفاق، گفت‌وگو با یکدیگر است.

اصفهان زیبا نیازمند یک موزه جهانی است

امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: به نمایندگی از بیش از ۲۰۰ هزار نفر از دوستداران میراث‌فرهنگی، فعالان گردشگری و هنرمندان و عرضه‌کنندگان صنایع‌دستی خیرمقدم عرض کرده و عنوان می‌کنم که همگان معتقدند گردشگری نقش بسیار مهمی در مقابله با طرح ایران هراسی دارد، لکن هنوز در درک اهمیت این صنعت و به‌ویژه چگونگی همگرایی صنعت گردشگری و صنایع‌دستی نیاکان دچار مشکل هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: معتقدم اصفهان زیبا، امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند یک موزه جهانی است، لذا در طی یک سال گذشته، تلاش فراوانی را برای احیاء کارخانه عظیم ریسباف به‌منظور تبدیل آن به یک مجموعه جهانی به کار بردیم، لذا امیدواریم دولت چهاردهم نیز همانند دولت سیزدهم در امر احیا این کارخانه عظیم ما را یاری کنند.

کرم‌زاده افزود: با توجه به پیشینه فعالیت جنابعالی در وزارت امور خارجه، از شما خواهشمندم یاری کنید تا رایزنان گردشگری دوباره در سفارتخانه‌های کشورمان در نقاط مختلف جهان، دوباره فعالیت کنند.

او تصریح کرد: خوشبختانه باهمت بخش خصوصی اتفاقات خوبی در زمینهٔ ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان اصفهان رقم خورده، لکن معتقدیم در حوزه‌هایی همچون ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقل و یا تأمین نیروی بدنه کارشناسی حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و حتی افزایش اعتبارات استان در ۳ حوزه نیازمند یاری جدی دولت هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072801971
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha